» NYA GÄSTRUMMET

Nu är nya gästrummet så gott som färdiginrett.. för den här gången, tills jag bestämmer mig för att ändra på något ;) Joel tyckte det blev lite tjejigt. Jag tycker det blev fint :-p. Men för att manliga till det en aning så tänkte jag kanske ta in lite mer grått. Vi får se. Så här ser det ut nu iaf :o)
 
Gardinerna kommer från Ellos och är två kanallängder som jag delat på mitten (som vanligt) och på så vis fått även en rullgardin till det ena fönstret :o)
 
Jordgloben hade Joel som liten och kan vara Joels enda grej i rummet *hehe* Skrivbordet hittade vi på Blocket gratis. Då var det i furu, men efter några omgångar vit färg och nya knoppar så blev det så här fint :o)
 
Några fjärilar som jag gjort av lufttorkande lera fick pryda gardinen.
 
Betonghäst från Gekås, lampfot från Cinco i Mölndals centrum, liten loppisfågel, träfågel från Ellos och urna köpt uppe i Töcksfors i påskas.
 
För varje nytt land jag besöker så köper jag en kylskåpsmagnet och egentligen så tycker jag inte att det är så jättefint att ha en massa magneter på kylskåpet så därför gjorde jag den här tavlan istället. Den är målad med några lager magnetfärg och sedan med vit "svartatavlanfärg" som man lätt gör själv genom att blanda lite kakelfogspulver i färgen. Jag tänkte att det kanske kunde vara kul att kunna skriva något på tavlan. Egentligen så har jag ett gäng magneter till, men magneterna var för klena på dessa så de satt inte kvar. Jag får nog ta och inhandla lite små starkare magneter. Frågan är bara vart man köper det? Det var nån vecka sedan jag tog bilden så nu är faktiskt ramen spraymålad i en annan färg :)
 
Även sängen hittade vi gratis på Blocket. Hur tur har inte vi lixom!? Både den och madrassen va jättefina. Inte en skråma (eller en fläck) annars kan det ju vara lite si så där att köpa begagnade sängar. Sängbordet snickrade jag ihop för ett tag sen.
 
Det här skåpet köpte vi till köket när jag flyttade ihop för att jag skulle få plats med alla mina köksgrejer, men nu när vi har byggt om köket så behövs det inte länge så det fick flytta upp till gästrummet. Med nya dörrar och handtag så passade det perfekt i ett gästrum!
 
Den uppmärksamme ser att det inte är samma nyans på golvet i gästrummet som i hallen. Detta stör mig en del. Speciellt som att jag behandlat dem på precis samma sätt. Det vill säga, lutat dem och sedan vitsåpat dem. Hoppas att det nyare golvet bleknar med tiden. Läst på nån sajt att det kan göra det så det håller vi tummarna för eller hur ;o)
 


Panduro har små starka magneter!

Svar: Tack för tipset! Köpte idag!
Linda Einemark

2013-07-10 // 22:32:27
» Åsa

Wow vilket fint gästrum jag ska få sova i när jag kommer och hälsar på snart!! :-)

2013-07-11 // 02:00:57
» Pappa

Nog lite tjejigt ja. Jag håller med Joel.

2013-07-11 // 09:49:56
» Joel

Det är bra Elof! Vi killar måste hålla ihop! :)

2013-07-11 // 13:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback