» KRISTYRÄNGLAR

Nu är det faktiskt snart december så då får man julpyssla utan att skämmas :o) De här kristyränglarna/ snöflingorna gjorde jag i veckan. Man vispar helt enkelt ihop äggvita, florsocker och några droppar ättikssprit så att man får en lagom tjock kräm. Sedan sätter man en tyll med liten pip i en spritspåse och spritsar på. Som hjälp så hade jag skrivit ut bilder på snöflingor som jag la under smörpappret som mall när jag spritsade. När änglarna torkat helt så vänder man på dem, sätter en ängel i mitten med en klick kristyr och spritsar även baksidan. Man vill ju att båda sidorna ska vara fina när de hänger i granen lixom :o) Glöm inte placera ut en tråd för upphängning innan du spritsar och vänd dem inte förrän de är helt torra. Jag vet, sjukt tråkigt att vänta *hehe*
 
Idag är det fantastiskt fint väder här i Göteborg! Jag vaknade faktiskt ganska tidigt idag så jag har varit ute och gått en sväng och plockat mossa och lingonris som tänkte göra kransar av. Lingonriset alltså, inte mossan :o) Underbart med någon minusgrad, sol och frost på marken!
 
Idag blir det till att fortsätta beskära äppleträden. Man får passa på när det är ljust och sol! Funderar även på att åka en sväng till Frölunda Torg och kika lite och om tiden räcker till även gå till Gunnebo en sväng och spana in julmarknaden :o)
 
Hoppas i får en fin söndag!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback