» NY SOFFA

I och med att vi gjorde om i vardagsrummet så köpte vi även en ny soffa. Egentligen så ville jag ha en Howardsoffa, men vi hittade ingen lämplig här i trakterna. Jag hittade en fin Howardsoffa i hörnmodell på nätet, men den fanns endast att beställa eller att köpa i Kristianstad och det kändes som lite långt att åka bara för att kika på en soffa. Så denna fick bli en kompromiss :o) Jag ville ha en ljus soffa, men det är ju inte så vansinnigt praktiskt kanske, men när vi snubblade på denna så kändes den faktiskt helt perfekt i färgen. Joels krav var att man skulle kunna ligga bra och kolla på tv och de soffor med divan som vi kikat på hade rätt korta divaner så man fick lixom inte plats med fötterna. Därför blev det en hörnsoffa :) Dessutom så kan man sitta många i den :o)
 
 
Jag tycker det är skitsvårt att ta bra inomhusbilder över ett helt rum! Det ser alltid så platt och tråkigt ut och vinklarna blir så konstiga! Det ser faktiskt mycket finare ut i verkligheten om jag får säga det själv *hihi*
 
 
Bilder med lite förgrund ser alltid snyggare ut :o)
 
 
Tycker hyllorna gjorde sig bra över soffan :o)
 


Vilken fin soffa! Vi letar hörnsoffa just nu och har samma korta vägg på ena sidan som ni har, med dörröppning bredvid = riktigt svårt att hitta bra soffa som passar... :/ Var hittade ni er soffa? Hoppas på tips :)

Svar: Hej Jessica! Tack så mycket! :o) Vi var oxå runt och letade en del innan vi köpte den här. Inte lätt att hitta en med rätt dimensioner. Vi köpte våran på Blooms möbler i Kållered då de hade utförsäljning av visnings ex :o) Märket på soffan är Bellus och finns säkert på fler ställen. Lycka till med soffköpet!
Linda Einemark

2015-05-18 // 13:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback