» POLISBILSTÅRTA

I måndags gjorde jag denna polisbilstårta till Joels mammas jobb. Jag blev ganska nöjd med den, men inte helt med formen. Det är svårt att göra något som alla vet hur det ser ut, typ en bil för det syns så lätt om det inte är exakt som i verkligheten. Det skulle likna en pikébil, men den blev lite för låg och lite för bred så det ser mer ut som någon form av sportig modell av polisbil tycker jag. Ja det ser ju inte ut som en Volvo iaf *hehe* Det är mycket lättare att göra en fantasitårta för då är det ju ingen som vet hur den var tänkt att se ut :o)

 


Tårtan består av ljusa bottnar och är fyllda med två lager schweizisk maräng med nutella och ett lager med vaniljkräm som jag blandat med lite vispad grädde. Hela tårtan är spacklad med Schweizisk marängsmörkräm med chokladsmak och täckt med sockerpasta. Alla dekorationer är även gjorda i sockerpasta :o)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback