» DIY - DREGGLISAR

Jag har sytt ett gäng dregglisar till Emmett. Inte för han dreglar eller kräks så mycket även om det händer ibland utan mer för att jag tycker det är lite gulligt. Det finns ju inte så mycket accessoarer till pojkar annars. Jag tyckte detta mönstret var bra för det gav lite "fluff"/extra tyg i fram vilket jag tycker är snyggt och det fångar upp eventuellt dreggel bättre än en helt slät dregglis 😊

De var väldigt enkla att göra. Först gjorde jag ett mönster. Klippte ut ett fram och ett bakstycke. Sedan la jag styckena räta mot räta och nålade ihop. Jag började sy ihop dem där det smalnar av. Jag sydde nästan runt om, men lämnade ett cirka fyra centimeter stort hål för att den skulle gå att vränga. Efter att jag vrängt den (skippade alltså att zickzacka) så nålade jag igen runt om för att sömmen verkligen skulle komma i kanten när jag sydde runt om med dubbelnål. Hålet där jag vrängt ut och in sydde jag alltså bara igen i samma veva som jag sydde raksöm med dubbelnålen. Slutligen så sydde jag för hand fast en tryckknapp i bak. Piece of cake! 😃👍

Så här konstruerade jag mönstret. Jag ritade upp en rektangel som var 26 x 25,5 cm och där kanten till höger är vikt. Det ser kanske lite komplicerat ut, men efter att linjerna och punktera var ritade så var det inte speciellt svårt att få till linjerna. Och det är ju inget som säger att den måste se ut exakt så här heller 😊

Det svåraste var faktiskt att hitta ett lagom tunt och mjukt bomullstyg.



» Erica

Alltså babygymet!!!!!! Det finaste jag sett! Du vill inte göra ett och sälja? Kram

Svar: Hej Erica! Vad roligt att du gillar det! På www.emmettandemma kan du se vilka gym jag har kvar 😃 Maila mig om du är intresserad 😃
Linda Einemark

2017-01-08 // 22:18:47
» Erica

Och jag skulle kommenterat under inlägget med babygymet med rävhuvudet och fjädern och två lägen. Åter igen såååå himla fint!!!

2017-01-08 // 22:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback