» TEHÖRNA

Så här på hösten så dricker jag en hel del te och jag var sjukt trött på bokstödet som stått på den här platsen på köksbänken i flera år så jag fixade en liten tehörna 😃

Det fina guldunderlägget eller vad man ska kalla det köpte jag på Åhlens och champangeteet sant tesilarna som ser ut som stjärnor fick jag av Heléne i mammagruppen 😗

Jag tyckte det såg så trist ut att bara ställa dit påsarna så jag diskad ur och tog bort etiketterna från några smala glasburkar. Sedan maskerade jag övre delen på burkarna och sprayade den nedre delen och locken med guldfärg. Sist skrev jag ut namnet på tesorterna med dynamon och klistrade dit. Hade vart snyggt oxå att klippa ut etiketter av svartatavlanfolie och klistra dit för att skriva namnet på, men någon sådan hade jag inte hemma 😊

Jag hade även små guldskedar i gömmorna som passade fint i varje burk.

När jag ändå var i pysseldagen så klistrade jag ett tjockare ark papper runt en konservburk som jag sedan målade med svartatavlanfärg. Blir perfekt att förvara tändarna till ljusen i 😃




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback