» KOLASNITTAR MED KOKOS OCH MÖRK CHOKLAD

När jag var i Varberg och hälsade på Emelie så bjöd hon på supergoda kokossnittar som jag fick receptet på! Mina blev inte riktigt lika spröda utan mer sega, men båda varianterna var goda! Smakar väldigt mycket kokoskola med choklad och saltet på toppen gör det där lilla extra. Mums! 

Nu när jag läser receptet så inser jag att jag visst överdoserade sirapen en aning så det är säkert därför de blev segare 😊

Ingredienser:
200 gram smör
100 gram hackad mörk (70%) choklad
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
4,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
4 msk ljus sirap
1,5 dl riven kokos
Flingsalt

Gör så här: 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda samman allt utom chokladen. Tag upp degen på bakbord och knåda in chokladen. Forma långa rundlar, cirka 2 cm i diameter och lägg över dessa på bakplåtspappersklädda plåtar. Platta till med en gaffel. Pensla lätt med vatten och strö över flingsalt. Grädda i 12-15 minuter. Låt vila i 3 minuter innan du skär snittar på snedden. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback