» JORDNÖTSGODIS

"Herre gud, gör hon inget annat än att baka julgodis" tänker ni säkert nu. Och svaret är "Näe, inte alls!" *hehe* Jodå, jag hinner med en hel del annat oxå faktiskt, tro det eller ej, men jag vill ju dela med mig av alla smarrigheter :o) Här kommer ett recept på jordnötsgodis som jag och Åsa gjorde när jag var uppe hos henne för förra helgen.


Ingredienser:
1 burk jornötssmör
1 dl socker
2 dl sirap
8 dl K-special
1 mörk blockchokladkaka
50 gram vit choklad

Gör så här: Blanda jordnötssmöret, sockret och sirapen i en kastrull. Låt sjuda ihop till en smet. Blanda i krossad K-special. Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och tryck till den ordentligt så den blir lite kompakt. Smält blockchokladkakan och bred den sedan över jordnötssmeten. När den mörka chokladen stelat smälter du den ljusa och ringlar över kakan. Skär i lagom stora i bitar när godiset kallnat. Förvara bitarna svalt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback