» SKUMTOMTEKOLA

Här kommer ett recept på kola som smakar skumtomtar, sött annorlunda och gott!




Ingredienser:
10 st skumtomtar
2 dl strösocker
1 dl grädde
50 gram smör
150 g vit choklad
några droppar röd karamellfärg

Gör så här: Klipp skumtomtarna i bitar. Blanda ner allt utom den vita chokladen i en kastrull. Låt koka i 8 minuter. Hacka chokladen och vänd ner den i smeten och rör till du får en jämn blank smet. Tillsätt karamellfärg. Häll upp i en bakplåtspapperklädd form och låt svalna, gärna över natten i kylskåpet. Skär sedan upp fudgen i bitar och rulla in dem i smörpapper. Förvara svalt.



Oj vilket spænnande recept. Jag som älskar skumtomtar måste bsolut prova detta. Tack för tipset ;)

2010-12-19 // 18:37:14

Måste först bara säga att du har en härligt inspirerande sida med supersnygga bilder.



Nu undrar jag hur du får till din skumtomtekola, på bilden här ser det ju verkligen ut som kola. Tittar man på din bild på det samlade julgodiset ser det mer ut som rosa fudge. (Kanska inte är samma) men jag tänker mig av receptet att döma att det ska bli mer fudgelikt. Jag vill gärna lyckas få till det mer som kola.

2011-11-04 // 11:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback