» BANAN & NUTELLA DESSERT



Här kommer ett recept på världens kanske enklaste dessert! Tyvärr så hann jag aldrig ta någon bild innan jag serverade, men med hjälp av mitt fantastiska kollage så tror jag nog att ni ska förstå ändå! ;o)

Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Lägg några smördegsplattor på en bakplåtspappersklädd plåt. Bred på ett generöst lager med nutella. Skiva några banener och lägg på. Ringla över hongung och strö över mandelflarn. In i mitten av ugnen i cirka fem minuter. Serveras med vaniljglass. Klart! Tänk på att inte ha inne dem för länge i ugnen, det råkade jag ha senaste gången jag gjorde dem (jag blev distraherad.. oki! :o) och då blev de lite torra. De ska vara lite gyllenbruna när du tar ut dem men inte degiga.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback