» TÅRTDEKORATIONSKIT FRÅN DREAMCAKES



Idag fick jag hem mina tårtdekorations- grejer som jag beställde för några dagar sen från Dreamcakes. Självklart så var jag tvungen att testa vad de gick för. Den där metallsaken kallas tydligen för balling tool och var grymt bra för att tunna ut rosbladen med. Dock så ska jag nog göra det ännu tunnare nästa gång.

Jag använde mig av den sugarpaste som jag gjort själv. Funkade hur bra som helst. Nu ska jag bara investera i lite fler färger än rosa och grönt. Tydligen så ska man använda så kallade pastafärger. Det där med tårtdekorerande är en hel jäkla vetenskap ska ni veta när var väl gräver lite i det!

Nu ska jag äntligen sätta mig ner i soffan och slappa.. Har förberett lite godsaker inför Joels fest idag oxå. :o)






Hej! Gör du din egen sockerpasta? (sugarpaste) Jag och min kompis försökte oss på det via ett recept vi fann på nätet men det va helt galet omöjligt att få tag på ingredienser, ska det behöva vara så svårt? Och har du kanske ett recept liggandes på bloggen? :D

Älskar dina tårtor och blir såååå sugen på att äta!

2011-03-08 // 14:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback