» DRAPERI AV TYGVAXDUK


Hej på er! :o) Eftersom huset är byggt 1923 så sitter fönstrena väldigt lågt. Gissningsvis för att de var kortare förr? Hur som helst så gör det att man inte kan sätta skåp under bänken så just nu har vi en återvinningsstation där. Dock så är ju inte denna speciellt snygg att se på så att i helgen sydde jag ett drapperia att ha framför. När jag ändå var igång så sydde jag ett att dra för framför micron oxå :o) Går tyvärr inte att sätta någon lucka där för måtten är "fel". Jag kom på den brilliant idén att istället för tyg använda en tygvaxduk. På så satt så slapp jag folla alltsammans och det var bara att klippa av tyget till de rätta måtten. Dessutom så är det ju lättare att torka av om det skulle bli skitigt. Hur fiffig är inte jag?! (eller lat.. beroende lite på hur man ser det *hehe*)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback