» PEPPARKAKSSNITTAR


Ikväll har jag bakat muffins som ska bli cupcakes och två sortes kakor.

Sen har jag och Joel städat inför helgen då vi får finbesök :o)

Här kommer receptet på pepparkakssnittarna som blev väldigt sega och goda!

Ingredienser:
100 gram smör
1 1/4 dl socker
1 msk ljus sirap
2 1/4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1½ tsk pepparkakskryddor

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla ingredienser till en deg. Rulla två längder som du lägger på en bakplåt, platta till dem lite med en gaffel. Grädda i cirka 15 minuter. Tag ut och låt dem sedan svalna några minuter innan du skär dem i snittar.

Synd bara att det är så svårt att ta bra kort när det är så mörkt jämt! Ni får hålla tillgoda med en aningen suddig bild.




» Anna

Sv: Jag fick den tomten av mina föräldrar för ett par år sen. Men jag har för mig att de hade köpt de på en julmarknad.

2011-11-25 // 14:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback