» EGENGJORDA JULKLAPPSETIKETTER

I år tänkte jag slå in mina paket i vitt och naturfärgat papper och jag ville då ha sånna här lite gammeldags etiketter att sätta på. Jag har letat i butiker, men mest hittat sånna man klistrar och de jag hittat i det här formatet har bara varit enfärgade så jag tog saken i egna händer och gjorde "egna" :) Mycket bättre och mycket billigare. Först så letade jag upp några etiketter på Google med bra upplösning. Jag sökte på "free printables christmas card tags" och fick fram en hel massa alternativ. Dessa skrev jag sedan ut på vaniligt papper.
 
Man behöver vitt papper av styvare modell. Det hade säkert varit fint med rött papper oxå, men det kom jag på efter att jag handlat. Spraylim är ett måste och gör att man får en fin och slät yta!
 
Eftersom sprayfärgen flyger runt lite så la jag ut en större papper under och sedan en tidning över som jag la det vita arket på när jag sprayade. Sen är det bara att lägga på pappret med etiketterna och trycka till. Det är ju inte så fasligt noga att det kommer precis i mitten då etiketterna ändå ska klippas ut :) När nästa ark ska sprayas så vänder man blad (som kungen så fint sa...)
 
Sen är det bara att klippa ut etiketterna, göra ett hål med hjälp av en hålslagare en en gnutta precision och att knyta ett natursnöra som en ögla för att sedan trä igenom hålet.
 
Nu ska jag slå in lite julklappar och inviga mina nya etiketter :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback