» JULIGA CAKEPOPS

 
Du ser det snöar.. du ser det snöar.. de va väl roligt hurra! Fast det var inte så roligt att ta sig till jobbet idag med sommardäck! Jag hade faktiskt tänkt byta i god tid, men eftersom jag har varit fökyld i princip hela november så har jag tyckt lite synd om mig själv och skjutit på det. Nåja, jag körde väääääldigt försiktigt till jobbet och på lunchen så var jag och lämnade in bilen för däckbyte. Grym skillnad på fäste när jag körde hem. Tänk vad lite dubbar kan göra!
 
Det är verkligen vacker ute nu! Kikade precis ut genom fönstret och såg en pappa dra sitt barn i en pulka i skenet av gatlyktorna medans snön dalade ner. Det såg så fint och rofyllt ut :)
 
I helgen så gjorde jag några cakepops av en sockerkaka som jag hade liggandes i frysen. Sockerkakan mixades tillsammans med kakao och när allt var finfördelet så tillsatte jag en lagom mängd färskost. Man får inte tillsätta för mycket så att de blir för kladdiga och sladdriga utan bara så mycket så att de går att rulla, men ändå är ganska fasta. Det är bara att prova sig fram. Börja med lite och tillsätta mer om du tycker att degen är för smulig. Rulla till bollar som du lägger på ett fat och låter stelna en stund i frysen. Tag ut och stoppa en pinne i varje. Jag har doppat dem i vitchoklad som jag tillsätt blå karamellfärg färg i samt lite kokosfett för att få den lite mer rinnig. Sen har jag tryckt ut små snöflingor i sockerpasta som jag dekorerat med. Sist men inte minst så har jag strött över lite strössel som ska se ut som snö. Man får sno sig lite att fästa dekoren så inte chokladen hinner stelna.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback