» SHOPPAT I TANZANIA


Något som jag tycker är kul när man är ute och reser är att köpa fina saker att ta med hem. Dels är det kul att ha något "unikt" och sedan så gillar jag hem så speglar personerna som bor i det, vad de har upplevt och vad deras intressen är :o) Som ni kanske ser så ar jag en fäbless för turkost *hehe*. Det här ser ni på bilderna ovan:

* Strandväska
* Tre meter tyg som jag gjort kuddar av.
* Liten skål av sten med elefantmålning.
* Tre små askar gjorda av pärlor. Köptes ute hos Masaierna.
* Två tavlor gjorda av bananblad. Dessa har jag inte hittat någon bra plats för ännu :(
* En oljemålning av två masaier som jag nu ramat in och hängt upp. Blev väldans bra om jag får säga det själv och den hittade sin plats i hemmet.
* Två kylskåpsmagneter. Som en liten grej så försöker jag alltid hitta detta när jag är ute och reser. Och hittar man det i Tanzania så känns det som att man bör hitta det i resten av världen oxå.
* En liten turkos flodhäst av sten.



» Åsa

Härligt :-) Jag gillar verkligen tavlan med masaierna, riktigt fin!!!

2012-02-16 // 09:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback