» BÄSTA TÅRTBOTTEN RECEPTET

I förrgår så bakade jag ytterligare fyra tårtbottnar så nu är alla bottar färdiga och väntar i frysen på att få användas. Detta tårtbotten recept fick jag av min kära mor och det var kanon. Tidigare så har jag försökt mig på tårtbotten recept med fler ägg i, mindre mjöl och mer potatismjöl, men jag tycker aldrig att dessa blivit riktigt bra. Aningen så har de blivit lite väl spröda och luftiga eller så har de sjunkt i mitten. Detta recept där emot funkade hur bra som helst! Och eftersom jag nu lyckats med det sex gånger så känns det ganska väl beprövat :o)



Ingredienser:
3 ägg
3 dl socker
1 dl varmt vatten
3 dl vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver

Gör så här: Sätt ugnen på 180 grader. Smörja och bröa en springform. Vispa socker och ägg vitt och pösigt. Tillsätt vatten under långsam vispning. Blanda mjöl och bakpulver och vänd ner detta i äggsmeten. Häll upp i formen och grädda i cirka 35 minuter.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback