» NY BLUETOOTH HÖGTALARE

 
När jag skulle sätta på lite julmusik här i torsdags så fungerade inte min stereo. Ve och fasa, katastrofen var ett faktum! Joel såg det som ett tecken. Ja alltså inte ett tecken på att jag borde köpa mig en ny utan att jag spelat för mycket julmusik. Jag förstår inte alls hur han tänker ;o) Som jag ser det så var det helt enkelt dags för min stereo att pensionera sig då den hade närmare 15 år på nacken. Inte dåligt att den fungerat så länge tycker jag.
 
Eftersom det var 15 år sedan jag köpte en musikanläggning senast så hade jag noll koll på vad som fanns på marknaden. Efter en del surfande så stod det snart klart att den var en bra Bluetooth högtalare som man skulle ha. Den här som heter JBL OnBeat Venue LT hade fått bäst i test i en mängd undersökningar så valet var inte så svårt. Att den dessutom var nedsatt från 1790 kr till 895 kr gjorde det inte sämre.
 
Fast när jag väl kom till Elgiganten (enligt Pricerunner så var den billigast där) så stod det 1790 på hyllkanten, men efter lite flörtande så fick jag den för priset jag sett på nätet trots att det tydligen hade hunnit ändras på deras hemsida och bli inaktuellt under tiden jag tog mig till affären. Tur då att jag tagit en print screen på hemsidan med priset ;o)
 
Jag är iaf sjukt nöjd med den! Den är kompatibel med alla prylar som han Bluetooth, dessutom så finns det en AUX-ingång samt en lucka man kan trycka ut för att ställa Iphonen eller Ipaden direkt i (generation 5). Super att man kan ladda den samtidigt som man spelar, men att det även går att koppla upp sig på den via datorn. Riktigt bra ljud är det i den! Mycket bättre än vad som kom ut ur mina gamla stereo fast det kanske inte säger så mycket med tanke på dess ålder och hur många fester den varit med på.
 
Tilläggas bör att min stereo fick för sig att börja fungera igen, men det här fina saken lämnar jag ändå inte tillbaka. Snyggare, mindre och bättre! Frågan är bara vad jag ska göra med min gamla. Känns lixom inte bra att ge bort en gammal vän som faktiskt fortfarande fungerar. Den kanske får underhålla i källaren tills jag har hjärta att slänga den ;o)
 
Detta mina blev visst ett väldigt långt inlägg om min gamla och nya stereo. Så kan det gå när man har svårt för att fatta sig kort *hehe*
 


» Pappa

Nog kommer jag ihåg julmusiken som rullade och gick dagarna i ända när Du bodde hemma.
Jag tror jag mins när vi köpte stereon. Vad tiden går. Jättesöt är Du på bloggsidan.

Kram kram Pappa

Svar: Hej pappa! Jag tror också jag minns det.. Det var innan jag flyttade till Växjö om jag vill minnas? Känns som att det var evigheter sen. Nu står stereon iaf i tvättstugan och väntar på bättre tiden.. eller graven :)
Linda Einemark

2013-12-05 // 17:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback