» KONSERVBURKAR- ÅTERBRUK

I helgen så grävde jag fram ett gäng konservburkar som legat och skräpat ett tag. Jag mätte omkretsen samt höjden och sen klippte jag till lagom stora bitar av tjusigt papper som jag hade liggandes hemma. Jag sprayade pappret med spraylim på baksidan och tryckte sedan fast det runt burken. Då pappret var ganska styvt så fick jag säkra upp med en tejbit i skarven. Hade jag använt vanligt presentpapper så tror jag inte att det hade behövts.
 
 
Tänk att man kan göra något så här snajsigt av några gamla plåtburkar :o) Burkarna ställde jag på en bricka jag fyndade förra helgen och sedan fyllde jag dem med en massa pysselgrejer. Perfekt för förvaring och ser dessutom ganska piffigt ut :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback