» SALLAD MED GRANATÄPPLE

I lördags när vi hade lite folk över på middag för att fira Joels födelsedag så gjorde jag min favoritsallad just för tillfället :) Det bjöds även på fyra sorters pizza och nachos. Himla smidigt med dubbelugn då jag fick in alla pizzorna på samma gång :)
 
 
Salladen innehåller iaf en påse blandad sallad, extra ruccola, isbergssallad, en finhackad rödlök, fetaost i olja plus lite av oljan, cocktailtomater delade på mitten, rostade pumpafrön och så klart kärnorna från ett granatäpple.
 
Enklaste sättet att få ut kärnorna ur granatäpplet är att dela det på mitten så att man har böset på ena halvan och före detta grenen på andra halvan. Sen tar man en träslev och slår på sidorna samtidigt som man håller äpplet över en bunke för att minimera svättandet. Efter ett tag blir äpplet lite mjukt efter misshandeln och då kan man klämma lite och fortsätta slå. På så vis så får man ut nästan alla kärnor utan större ansträngning eller missöden med röda fläckar :o)
 
Nu ska jag snart på keramik kursen säsong 2. Hej så länge!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback