» LAMPA AV SPETSDUKAR

Ni skulle bara veta vilka bekymmer jag haft innan lampan blev så här. Först så försökte jag använda mig av en jätteballong och sedan doppa dukarna i tapetklister för att sedan lägga dem omlott på lampan. Första ballongen sprack när jag tapetserat halva med dukar och det flög tapetklister all väldens väg. Andra ballongen torkade typ aldrig och dukarna bara gled ner och ville inte alls stanna kvar på lampan. Linda var inte jättenöjd kan jag säga och det yttrades en hel del mindre vackra ord. Hatar att misslyckas eller när något inte blir så som man tänkt sig.
 
 
Jag gav i alla fall upp hela tapetklister/ballong tekniken och åkte istället och köpte en rislampa på Hornbach för 75 kronor. Sen strök jag alla dukarna så att de blev släta och fina och där efter klistrade jag fast dem på lampan med hjälp av limpistolen och smältlim. Gick så mycket lättare! Det gick åt fler dukar än jag trodde att det skulle göra, mellan 20-30 stycken (har inte riktigt räknat dem). Även en hel del lim gick det åt, men nu är jag nöjd! Äntligen! Rund och fin är den och den lär hålla formen bättre än vad tapetklisterlampan hade gjort även om jag fick till dem.
 
Lampan tänd på kvällen:
Hade jag vetat att det skulle vara så krångligt med tapetklister/ballong-tekniken så hade jag köpt en rislampa direkt. Jag tycker inte alls man ser själva riset speciellt mycket heller :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback