» EN LITEN INSTALLATION

 
Nu när våren kom så kändes mitt ljusträd jag hade i hörnet helt plötsligt helt fel. Dessutom så hade det torkat inne i värmen och blivit helt krokigt så det fick åka ut genom fönstret. Istället så inhandlades en liten stege på Åhlens och några turkosta ljuslyktor på Nille som jag sedan surrade metalltråd runt för att kunna hänga upp. Längts upp sitter en liten fågel, mattan virkade jag i vintras, lyktan har jag fått av mina fina vänner, skylten kommer från Mio och de små träfåglarna ovan på skylten är kiwifåglar som jag köpt på Nya Zeeland. :o)
 
Idag håller jag på och målar ett skrivbord och ska snart sy om några gardiner som ska hänga i nya rummet, nu mera kallat "gästrummet" på ovanvåningen. Som vanligt så har jag köpt ett par med hanklängder. Den ena delar jag på längden så att den blir två långa gardiner och den andra på bredden och den syr jag en rullgardin av. Resten av tyget blir kuddar. Tänk vad mycket lull lull man kan skapa sig av bara ett gardinpar ;o) Jag gillar inte när det är för mycket tyg i långa hanklängder, de snor så mycket av ljuset då. Bättre att göra dem lite nättare :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback