» BORTRÖVAD PÅ 4-ÅRS DAGEN!

I lördags morse väckte Joel mig kvart i åtta på morgonen och sa att han tänkte röva bort mig. "JAAAAA" var min spontana rekation, tätt följt av "då behöver vi inte måla" *hehe* Huset alltså. Efter att vi ätit frukost så satte vi oss i bilen. Jag fick vara chaufför för dagen. Vi satte riktning söder ut. Först så trodde jag att vi skulle stanna i Varberg, men vi gled förbi, sen trodde jag att vi skulle stanna i nästa stad.. och nästa.. och nästa, men inte förrän vi var vid avfarten Höganäs så svängde vi av. I Höganäs så besökte vi keramik outlets. Väldigt roligt! Till kvällen så hade Joel bokat in oss på Rusthållargården i Arild som ligger strax över Höganäs, men eftersom klockan inte var så mycket så åkte vi en sväng till Malmö där vi gick på stan en sväng. Vid klockan sex så checkade vi in på hotellet. Jag gillade hotellet jättemycket! Det kändes lyxigt, men var samtidigt väldigt mysigt! Fin utsikt över hamnen Arild hade vi också! När vi packat upp grejerna så tog vi på oss morgonrockarna och gick till spat där vi bubblade, bastade och drack öl :o)  Klockan halv nio så väntade en tre-rättersmiddag i restaurangen och OJ vilken god mat! Jag kommer inte ihåg exakt vad rätterna innehöll, men förrätten var ett plock av lite olika delikatesser, varmrätten bestod av anka, potatiskaka, kronärtskockspure, kantareller och annat gott och desserten av glass med äppelkompott och ett litet degknyte! Jag gillar verkligen när maten känns genomtänkt och när det är något som man inte skulle gjort själv. Maten var verkligen mitt i prick! Joel åt dessutom två hela bitar sill. Stolt över min karl! Igår (4-års dagen på riktigt) så tog vi en promenad efter den mycket goda frukostbuffen. Det var lite disigt väder, men ändå väldigt klar och härlig luft. Arild var ett litet ställe, men väldigt mysigt! Jag kan definitivt tänka mig att åka tillbaka dit igen! Speciellt till samma hotell :o) På vägen hem fick vi punka på bilen, men det var inget som reservhjulet inte kunde lösa. Idag har jag varit och bytt däck på bilen. 1000 spänn fattigare. Kul, not :o( Det satt verkligen en skruv i däcket så jag förstår att luften pös ut. När vi kom hem så slappade vi lite och sen lagade jag entrecote med potatismos, gräddsås, smörstekta kantareller och gelé och äppelsmulpaj till dessert medans Joel powernapade i två timmar *hehe* Det tar på krafterna att sova på hotell *hehe*. Jag hann även baka en äppelkaka med vaniljsåskrämstopping som jag hade med mig till jobbet idag :o) Bästa helgen ever med världens finaste pojkvän!!!


» Emily

Åhh ser väldigt mysigt ut! Hur får du till bilderna?! Du får nog visa mig det när du kommer hit! :)

Svar: Ladda ner ett gratis program som heter Picasa. Sök på Google :) Bra program att göra kollage med :o)
Linda Einemark

2013-09-16 // 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback