» DIY- NYA DÖRRKRANSAR

 
Igår pysslade jag ihop två nya kransar till ytterdörren. Den här gången så blev det lite rustikare kransar och inte så puttinuttigt som tidigare :o) Allt jag använt hade jag hemma i gömmorna. Gillar det, när man inte alltid behöver köpa nytt pysselmaterial för att pyssla.
 

För den som inte ser det så ska "träbitarna" föreställa löv :o) Det är faktiskt trä från vår gamla fasad som vi rev ner. Snacka om återbruk *hihi* Joels pappa hjälpte mig att hyvla brädan tunnare innan jag ritade löv som jag sedan sågade ut på bandsågen.
 
För att få dem att se gamla ut så doppade jag dem först i starkt te, närmare bestämt Earl Grey *hihi*. Sedan la jag stålull i botten på en burk och hällde på vinäger. Sedan fick det stå i 24 timmar innan jag doppade löven i vinägren. Det sker någon form av kemisk reaktion när te kommer i kontakt med vinägerlösningen som gör trät grått.
 
 
Som stomme har jag använt ringar av stål som jag köpte på Stora Holm Säteri för (nästan) noll och ingenting för nåra månader sedan. Runt ringen har jag sedan snurrat smal och tunn ståltråd för att ha något att fästa dekorationerna i. Snurrade även runt natursnöre samt knöt fast det lite här och där för ett lite mer rough utseende :o) Bladen i stål tror jag att jag utan att överdriva köpte när jag var runt 12 år. Fantastiskt när pysselmaterial man köpte för 18 år sedan kommer till användning. Det är nästan så att jag blir lite nostalgisk *hehe* Även träpärlorna och hjärtana i näver fanns i gömmorna.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback