» HYLLOR ÖVER SOFFAN

 
I söndags så satte jag upp de här hyllplanen över soffan. Själva hyllplanet köpte jag på Byggmax. Det var 2350 x 400 mm från början så jag sågade det mitt itu på längden och sedan kapade jag det så att hyllorna blev lagom långa. Hyllkonsolerna köpte jag på Ikea för 15 kr styck. De var egentligen svarta från början men jag har sprayade dem vita. Tog 10 minuter typ. Alternativet var att köpa vita på Byggmax för 50 kr styck. Ja ni hör ju själva, det var inget svårt val *hihi*. Jag lät själva hyllplanen vara obehandlade och målade endast kanterna i vitt. Egentligen så skulle jag lutat och vitvaxat dem så de fick samma känsla som golvet, men det orkade jag inte nu. Får ta tag i det när de gulat och det bara inte går längre ;o). Efter lite mätade och måttande med vattenpasset så satt samtliga konsoler och hyllplanen på plats, Rakt dessutom. Ta i trä lixom :o)
 
Naturligtvis så har jag börjat att ställa grejer på dem, men jag känner mig inte riktigt nöjd ännu så det får ni se när det är klart. Dessutom så är det så mörkt när man kommer hem efter jobbet på vardagarna så det blir inga bra bilder iaf :( Hej hopp!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback