» NYA STOLAR I KÖKET

Om ni bara visste hur mycket jag har klurat på vilka stolar vi ska ha i köket! Jag har varit inne på en rad olika varianter i vitt skillda prisklasser. Till slut så föll valet på dessa vita pinnstolar och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur det blev :o)
 
 
Det hade varit kul att ha en designklassiker, men då jag inte kände mig helt 100 på vad jag ville ha så kändes det inte rätt att lägga en himla massa pengar på en stol som jag inte suktat efter tillräckligt länge och som ni säkert har förstått så är jag ganska ombytlig av mig :o) Dessa stolar har jag funderat på:
 

Hans Wegners Y-stol (mitten längst ner) och Thonet No 14 stolen (längst ner till höger) har varit väldigt populära nu i några år och är väldigt fina (och dyra!), men frågan är hur länge till man kommer att tycka de är heta. Jag menar de kommer alltid att vara en klassiker, men det finns ju oändligt många klassiker där ute och alla känns ju inte jätteaktuella :o)
 

Vita pinnstolar är ju inte super extravagant. Där emot väldigt klassiskt och jag gillar dess enkelhet och den mjuka svängda ryggen.
 


» Maja

Jättefina stolar du har valt! Får jag fråga var du har köpt dem? Jag har precis som du letat stolar länge och har inte hittat några som känns helt hundra. Men dessa ser ut att kunna passa även mig. ;)

Svar: Klart du får! 375 kr/st på Jysk :) Känns faktiskt rätt gedigna så jag tror de kommer att hålla ett tag... och skulle de inte göra det så är det ju ett ypperligt tillfälle att köpa nya om några år ;o)
Linda Einemark

2015-03-30 // 21:13:53
» Edita

Hej!
Vart har du köpt lampan?

2016-02-17 // 11:53:47
» Edita

Hej!
Vart har du köpt lampan?

Svar: Hej! På Ellos.se 👍 Jag har haft den länge och funderar på att byta ut den.. Men då kanske den inte är så pjåkig alltså 😊
Linda Einemark

2016-02-17 // 11:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback