» ALTANFIX - NYA SOLSÄNGAR I BAMBU


Idag har jag fixat lite på altanen. Vi har tagit fram våra nya solsängar. Jag har planterat en bambu i en stor kruka jag hittade längst in i källaren. Även en murgröna fick ny kruka i form av ett loppat gammalt kopparkärl. Kuddarna som ligger på solsängarna sydde jag av tyg från Ikea och två gamla randiga dynor för utomhusbruk i veckan 😃 Nu längtar vi bara efter värmen och att det ska börja grönska ordentligt! 

När jag åkte ner för "polisbacken" för att handla så var det ett par som höll på att lasta en massa virke på en kärra så jag stannade och frågade om jag fick en stubbe 😊 Snälla som de var så lastade de in den i bilen. Vilket nog var tur för trots att jag är rätt enveten och hyffsat stark så var det nog ett ganska smart drag att inte lyfta den med tanke på min nu ganska stora mage 😊

Just det ja, vindskyddet av bambu är nytt oxå. Mycket bambu nu 😊 Det blev verkligen mycket mysigare i hörnan med vindskyddet! 😃 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback