» TYGPÅSE AV TYGVAXDUK

Förra veckan sprang jag runt varenda affär i stan kändes det som i min jakt på en svart tygpåse. Jag ville nämligen ha en som handbagage och har jag fått för mig något så ger jag mig inte 😋 Jag gillar just tygpåsar som handbagage om man vill ha ett komplement till handväskan, men ändå inte släpa med sig en väska till. Det är otroligt hur mycket man får plats med i en tygpåse 😃

Hur som helst det slutade med att jag inte lyckades hitta någon påse så jag köpte tygvaxduk på Åhlens istället och sydde min egen. Och nej, tyget är inte svart, men jag tyckte det var snyggt och stilrent. 


Påsen är sydd på gammalt vanligt vis, men jag adderade en liten skinnflärp på sidan. Sedan hade jag rätt mycket tyg över så jag sydde en fodrad necessär med dragkedja och jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv att den blev så pass bra för jag har aldrig sytt något liknande innan 😊 Perfekt att stoppa laddare och annat småkrafs i 😃 Jag följde den här Youtube guiden till punkt och pricka och det gick som en dans. Tog lite tid så klart, men nu har jag fattar grejen så sy nästa necessär kommer att gå snabbare 😃

http://youtu.be/0o3CDg5Ia5o




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback