» NEW YORK!

I onsdags möte jag upp Åsa i NY som flög in från San Francisco. Så himla bra resa! NY var grymt, men roligast var att få egentid med bästis 😊💕

Hotellet, Broadway Plaza Hotel vi bodde på var riktigt bra! Ganska stort rum, jätteskön säng och det låg mitt på Broadway. När vi drog upp persiennerna på morgonen på torsdag så möttes vi av utsikt mot Empire State building

Torsdagen spenderade vi med att strosa runt på stan, dricka latte på Starbucks och få mani-peddi 😃

På kvällen käkade vi på ett ställe som hette "Almond". En fransk restaurang med god mat och mysig atmosfär.

På fredagen så gick vi Broadway söder ut. Vi passerade Flatiron building och passade på att ta en selfie 😃 Det var rätt kallt ute, men soligt och fint!

Vi fikade i en park och fick sällskap av en ekorre

Shoppade..

Längst söder ut på Manhattan tog vi Staten Island Ferrie förbi frihetsgudinnan och knäppte några kort

Manhattan sky line

Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet innan vi gick ut för att käka middag

På lördan så gick vi norr ut istället. Gick förbi Stadsbiblioteket

Gick förbi St. Patrick's Cathedral som var en väldigt vacker byggnad

Och sedan vidare till Central park där vi köpte Creps med jordgubbar och nutella. Mums!

Vi kollade in Rockefeller Center, ni vet där skridskobanan och den stora julgranen brukar vara. Mycket mindre än jag föreställt mig och inte så speciellt

Något som där emot var imponerade var "Hummungbird cake" från Magnolia Bakery! Stört god!

Gick förbi Times Square. Jösses vilket jippo! Kändes som Vegas typ med alla bildskärmar och människor utklädda till diverse film karaktärer. Kul att se, men inte riktigt min grej 😊

Vi köpte biljetter till Phantom of the Opera, åkte tillbaka till hotellet och fixade till oss lite.

Sen tog vi "lyft" (taxi typ) till teaterdistriktet som ligger strax intill Times Square och käkade på en Thailänds restaurang

Musikalen var riktigt bra och proffsig!! Man fick inte knäppa några kort under akterna, men tog några innan. Gammal och väldigt vacker teater

På söndag hade vi halva dan innan vi var tvungna att åka till flygplatsen spenderade den med att shoppa och fika 😃

Tillbaka till flyget tog vi lyft till Penn Station och där efter LIRR till Jamaica Station och sedan AirTrain där ifrån till JFK. Väldigt smidigt!

Sammanfattnings: En helt fantastisk weekend!!!

PS. Har börjat pyrets magnetsamling 😋 Så nu har han en från NY och en från San Francisco 😊

Va härligt att ni hade det bra! Ser lovely ut :)

2016-03-04 // 21:42:21
» Emily

Åh ser ut som att ni har haft det så bra!! Kram