» 40+4

Precis som jag misstänkte så går nu dagarna efter BF ganska långsamt. Men jag ska inte klaga för jag mår bra 😃 Jag har lite sammandragningar då och då, men annars har jag fortfarande inga krämpor. Nu när det är så fint väder så blir man ju onekligen sugen på att promenera i naturen, men det funkar lixom inte. Får ont i ryggslutet och nedre delen av magen om jag går nån längre sträcka. Men det går ju fint att sitta på altanen oxå och njuta av sommaren 😃


I torsdags fyllde jag 32 år. Det firades med fika på altanen. Jag hade bakat en jordgubbstårta med en fyllning i två lager beståendes av hackade jordgubbar, färskost, grädde, vanilj och honung. Den här fyllningen är så himla god och blir stabil och bra jämfört med om man bara skulle blandat jordgubbar med grädde. Receptet hittar ni under kategorin "tårtfyllningar" en bit ner. 


Av Joel fick jag halsband från Evfa Attling och örhängen från Gynning jewelry. Älskar att de passar så bra ihop, men ändå är olika! Jag tycker ofta att det kan se övermatchat ut om man har exakt samma halsband som örhängen. Han är duktig min karln på att välja smycken! 💕 


Av mina föräldrar fick jag tre vackra ljuslyktor från Paradisverkstaden som nu pryder köksbordet. 


Det är lite svårt att se på bilden, men en är pudrigt rosa/begie, en är vit och en är grå. 

Av Joels föräldrar fick jag presentkort på H&M och av Joels faster och farmor fick jag trisslotter (som tyvärr inte gjorde mig till miljonär 😊) 


Så här ser vår matplats ut just nu. Jag är fortfarande väldigt nöjd med hörnskåpet vi köpte på Blocket och som jag betsat svart 😊 Sen har jag passat på att ta in buketter med syrener. Doftar såååå härligt! 

Sist men inte minst så bjuder jag på en selfie 😃 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback