» SENASTE VECKAN

Det är inte klokt vad fort tiden går! Nu har jag varit hemma från jobbet i nästan tre veckor och det känns typ som en 😊 Men jag tror det har vart ganska bra för mig att vara hemma ändå. Jag har kunnat samla energi och jag har haft tid att reflektera och fundera. Jag har kommit fram till att jag inte är så nervös inför förlossningen. Jag vet att det kommer att göra sjukt ont och jag kommer förmodligen att vilja ta tillbaka dessa rader, men samtidigt så ska det bli väldigt häftigt. Tänk att få möjligheten att vara med att välkomna en helt ny liten människa till världen. Det  känns stort! 

Imorgon fyller jag 32 och på fredag så är det BF. Jag har ju alltid tänkt att jag vill ha barn när jag är 32 och så verkar det ju oxå bli. Hoppas nu bara att han vill stanna där inne imorgon så jag slipper dela min födelsedag. Men aldeles oavsett så kommer vi ju fylla år nära i tid så det blir nog en del gemensamma kalas i framtiden, men jag får iaf mitt eget "frukost på sängen" 😋 


Jag skulle vilja påstå att det vart mestadels fint väder sedan jag gick hem vid Kristihimmelfärd och jag har verkligen njutit av det till max! Äppelträden blommor så fint i år 😃 


Jag har hunnit med att besöka en och annan loppis. Har bland annat köpt den här "fågelburen" och keramikgrejen som gjorde sig bra på altanen. Jag gick till loppisen här i kvarnbyn förra veckan, men jag har fått inse att jag får lägga de längre promenaderna på hyllan för det är ganska oskönt under magen att gå för långt. Men då jag är i vecka 39+5 så får jag väl acceptera det 🙊😊



Istället har jag hängt mycket på altanen och i trädgården. Påtat lite i landen, rensat ogräs, vattnat å fixat lite. Väldigt mysigt att gå hemma och småfixa 😃


Jag har passar på att ta in kvistar från äppleträden och satt i vaser. 


Det fungerar även fint att sätta grenar i vaser utomhus. Trälådan här grävde jag fram ur källaren. Jag fodrade den med pressening som jag gjorde några hål i botten på och sen fyllde jag den med penséer som jag haft i småkrukor, men som jag tröttnat på att springa runt och vattna. Och det här blev ju faktiskt finare 😃 


En lyckohäst har fått flytta in och eukalyptusen från "sluta jobbet buketten" bor nu mera i vaserna i köket. Tycker det gör sig bäst med lite "tuffare" växter i köket intill tegelväggen. 


Andra blommor som överlevde längre bor i småvaser på tv-bänken och på köksbordet. 


I fredags var jag på Ikea för att roffa åt mig bambufat ur Ikeas nya kollektion VIKTIG som lanserades då. Jag var på Ikea runt halv tolv och då hade redan några grejer tagit slut. Helt galet! Fatet och två hattar har jag satt upp på väggen i entrén. Den stora hatten har jag för övrigt bott i här hemma när det vart soligt ute. Jag har märkt att det är väldigt lätt att få pigmentfläckar nu när jag är gravid så jag försöker skydda ansiktet från solen till största del. 


Sist men inte minst en bild på syrenbuketten som just nu pryder köksbordet. Jag har en lika stor i vardagsrummet och det doftar verkligen ljuvligt! 😃 

Imorn blir det födelsedsgsfika här hemma om inget händer inatt.. man vet ju lixom aldrig så det är bäst att ta en sak i taget. Enda "tecknet" jag märkt är att sammandragningarna ökat senaste veckorna, men annars känner jag ingenting särskilt. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback