» LITEN CHOKLADTÅRTA

Den här tårtan är ett litet experiment inför stundande bröllop 😃 Jag vill ju gärna göra min egen tårta, men jag vill inte hålla på och fixa med den dagen innan bröllopet. Så den här tårtan har fått spendera några dagar i frysen med dekor och allt. Sedan har den fått spendera ett dygn i kylen innan vi åt den. Hur gick det då? Mycket bra!

Den smakade "som vanligt" och dekoren höll sig fint! Det enda var att spetsen på runt om började släppa efter cirka 12 timmar i kylen, men efter ytterligare 6 timmar så hade den torkar igen och såg ut precis som innan. Det trodde jag inte den skulle göra så det var en positiv överraskning 😃 

Jag testade även att spritsa spettsblommor, men jag fick inte riktigt till det denna gången. Får öva mer 😊

Tårtan består av saftiga ganska tunga chokladbottnar och två lager hallonmousse med citron. Spacklad med marängsmörkräm med Marabouchoklad och täckt med sockerpasta 😃




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback