» LYCKA!


Nu har jag äntligen fått boken skriven av föreläsaren som jag hörde för några veckor sen. Jag har bara hunnit läsa en si så där 20 sidor, men den innehåller helt klart mycket intressanta tips och råd om hur man kommer dit man vill, förverkligar sig själv och blir lyckligare.

För lycklig är väl det vi alla strävar efter att bli. Finns det något viktigare? Jag tror inte det. Jag tror inte ofantliga mängder pengar gör dig lyckligare. Dock så finns studier som visar att pengar gör dig lyckligare, till en viss gräns, närmare bestämt en inkomst på 46 000 i månaden. Det kan tyckas mycket. Allt är relativt. Personligen så tror jag att viktigheten av den övre gränsen av inkomst för när lyckan minskar igen är väldigt personlig.

Det finns personer som inte har alla kroppsdelar i behåll som är bra mycket lyckligare än de som har det. Jag tror att allt handlar om inställning, I-N-S-T-Ä-L-L-N-I-N-G! Och den mina vänner är något man KAN förändra om man är villig att lägga ner lite möda. Personligen så känner jag mig tillräckligt lycklig för att inte lägga ner jättemycket möda *hehe* Men återigen... allt är relativt.. Vem vet, jag kanske skulle kunna vara massor mycket mer lycklig..?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback