» ÄPPELPAJ MED TOSCA OCH CALVADOS

Igår hade jag med mig de här två pajerna till jobbet. Jag tycker det är jättesvårt att veta hur mycket fika man ska göra för ibland så dyker det upp fem pers och andra gånger så är man 25 pers. Denna gången hade jag turen att ha gjort alldeles lagom mycket fika. Bara en liten bit var kvar när alla fikat. Jag måste säga att detta är en av de godaste äppelpajerna som jag bakat. Toscatäcket och calvadosen gör verkligen sitt! Till pajen så serverade jag vaniljglass, dock inte hemmagjord den här gången. Nån måtta får det allt vara! *hehe* Receptet till pajen hittar ni HÄR.
 
För första dagen på länge så vaknade man till soligt och fint väder idag. Det firade jag med att ta en morgonpromenad. Naturen är verkligen vacker nu i sin färgglada skrud. Speciellt i morgonsolen :) Kortet här nedan knäppte jag med telefonen när jag var ute och gick. Det ser nästan onaturligt färgglatt ut, men det var precis så här det såg ut. Inga filter här inte ;o)
Nu ska jag snart ta mig in till stan för att möte upp tjejerna. Först blir det lite shopping och sen har vi bokat bord på Manan klockan fem. Efter det blir det mys och dessert hemma hos Sabina som är gräsänka. Ingen utgång här inte. Det är är vi alldeles för gamla för *haha*
 
Hoppas ni får en skön lördag för det ska jag ha! Hej!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback