» JULGRANSMATTA AV JUTEVÄV

Ofta tycker jag att köpta julgranmattor kan vara lite väl kitschiga och är de inte kitschiga så är de handgjorda och dyra. Så därför tänkte jag att jag skulle göra min egen till lilla granen på ovanvåningen. Egentligen så hade jag tänkt trycka lite stjärnor på den också, men det funkade inte så bra med potatistryck på juteväv som jag trott. Plan B är att klippa ut en schablon i papp och dutta på färg, men jag har inte riktigt fått tummen ur än :o) Hur som helst så köpte jag en bit juteväv och ett kantband i bomull.
 
 
Sen använde jag en rund matta jag virkat som "mall" och klippte ut en cirkel. Kantbandet strök jag på mitten innan jag nålade fast det. Pice of cake :o) Jag hade inte riktigt tänkt att kanten skulle bli vågig, men jag tycker faktiskt att dt vart riktigt fint. Kul när fel ibland faktiskt kan bli lyckat :o)
 
 
Granen köpte jag på Ikea i år och för att vara fejk så tycker jag att den var riktigt fin! Dessutom så var den lagom stor i arbetsrummet som vi kallar det här rummet *hihi* Det nya rummet kallar vi "Joels rum". Eller iaf så frågar jag Joel om han ska gå till "sitt rum" när han smiter iväg upp på ovanvåningen för att lyssna på musik eller surfa *hehe* Korgen som granen står i hittade jag på Jysk. Jag skippade helt enkelt att sätta på foten på granen utan ställde den i korgen istället. Funkade fint rent stabilitetsmässigt :o)
I granen hänger änglar i kristyr och virkade stjärnor som jag knåpat ihop :o) Tavlan köpte jag när jag och pappa var i Tanzania. Gillar den jättemycket!
 

Jag blev så vansinnigt sugen på risgrynsgröt så när jag vakande imorse så knatade jag ner till Ica och köpte grötris så nu står gröten och gottar till sig på spisen. Jag känner mig rätt hungrig så nu får den banne mig sno sig på med att bli klar :o)
 
Det var riktigt skönt ute, någon minusgrad, lite snö och frost så det får nog bli ytterligare en promenad här under dan. Sen funderar jag på att göra en skärbräda av gamla bänkskivan i ek. Hur som helst så känns det fantastiskt med en helg utan planer där man kan göra lite vad man vill när andan faller på :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback