» Supergod råkostsallad!

Den är salladen påminner lite om pizzasallad, men är definitivt både nyttigare och godare! Jag är egentligen ingen sallads-person, men den här är vekligen kanon god!

Ingredienser:
½ vitkålshuvud
5 skalade morötter
½ purjolök
1 röd paprika

1 dl olivolja
1 dl äppelcidervinäger
½ dl fruktsocker
Italiensk salladskrydda

Så här gör du:
Hacka purjolöken fint och lägg i en stor skål. Strimla övriga grönsaker med ett ganska govt rivgärn  i en matberedare och lägg dem i skålen. Det blir inte lika bra om man gör det för hand eftersom man måste strimla väldigt fint för att det ska bli gott (blev iaf inte bra när jag försökte..). Blanda väl! Koka upp olja, vinäger och socker och slå sedan detta över grönsaksblandningen (för att det ska bli mjukt). Krydda med rejält av salladskrydda! Salladen blir godast om den får stå i kylen över natten. Den står sig ca 1½ vecka i kylskåp så det är lika bra att göra en stor sats med en gång! =)
92608-842
Ps. Jag tror att receptet från början kommer från Viktväktarna.. fråga mig inte hur det hamnade i mina händer =)


» sofia

Ungefär sån brukar vi göra här hemma ibland också, jättegott :)

2007-01-06 // 20:16:19
» Malla

Den är supergod, mama brukar göra den och jag har åxå provat en gång. Nu blev jag väldigt sugen på att testa den igen!!!

2007-01-08 // 08:48:29

Visst är den god!

2007-01-08 // 17:35:33

Hej.

Brukar besöka din blogg för mode & insperation. Ser även att du gillar att ge tips om matlagning m.m. Så därför tänkte jag ge ett tips till dig. Myrstack heter inlägget och finns på min blogg. Kanon god till kex istället för delikatessostar. Rekomenderar att testa den :)

2007-01-13 // 23:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback