» Rocky Road!

Ingredienser:
600 gram valfri blockchoklad (jag tycker det blir godast med hälften ljus och hälften mörk. Och det skriver jag inte enbart för att jag bara råkade komma över ett paket med mörk choklad eftersom resten var slut i affären *hihi*)

220 gram dumlekolor (delade i tre delar)
3½ dl jordnötter
150 gram mini marshmallows (eller vanliga marshmallows klippta i fyra delar)

Gör så här: Smält chokladen över vattenbad. Lägg alla ingredienserna i en bunke, slå över chokladen och blanda väl. Häll upp i en "halv långpanna". Dekorera med nötter och marshmallows.


PS 1. Leila har även pistagenötter i sitt recept, men jag glömde köpa dessa. Dock så kan jag bara meddela att det smakade precis lika bra utan! =)

PS 2. Vicky tipsade om att det blir godare och minde mättsamt om man har i mycket marshmallows så jag anammade detta tips! Jag tror egentligen att det bara ska vara cirka 75 gram marshmallows i.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback