» DIARY + FILMTIPS :o)


Hej på er!


Nu sitter jag på tåget upp till Stockholm och Åsa! Ikväll blir det kräftskiva och resten av helgen tänker vi ägna åt lite naturupplevelser, shopping, fika å så lite mer fika :o) Det ser ut att bli riktigt kanonväder på lördagen. Det håller vi tummarna för!


Veckan som gått har varit bra. I onsdag tog jag och Emelie en riktigt långfika då vi hade massor att prata om så här efter sommaren! Vi fikade på Vallgatan och jag åt en sjukt god sallad med massor av chevré, soltorkade tomater, oliver, honung och valnötter. En sån salld måste jag slänge ihop hemma! Var ju hur gott som helst! :o)


Igår så satte jag ihop tårtorna till Joels farmor som fyller 90. Förutom att det blev lite småbubblor i sugerpasten som jag inte kunde få bort så är jag nöjd med dem :o) Dessutom så maskerade jag bubblorna med blommor *hihi* Får visa dem senare :o)


Sist men inte minst så vill jag tipsa om den här filmen till vänster, Trust. Det var ett gripande drama om en 13 årig tjej som får kontakt med 16 åriga Charlie på nätet. När de senare träffas efter flera månaders telefonkontakt så visar det sig att han är äldre än vad han sagt, mycket äldre. Trots detta så har hon sex med honom. Sedan får man följa hur hennes familj, vänner och hur hon själv hanterar situationen. Väldigt intressant och jag kan tänka mig att just ett sånt här senario inte är helt ovanligt.


Hoppas ni får en riktigt toppen helg!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback