» TÅRTFYLLNING- LEMON CURD GRÄDDE


Till en av tårtorna jag ska göra till Joels farmor så tänkte jag använda mig av lemon curd grädde. Det vill säga lemon curd blandad med grädde :o) Så idag har jag förberett lite genom att göra själva krämen :o)

Ingredienser:
2 citroner
2 äggulor
1 dl socker
30 g smör

Gör så här:
Tvätta citronerna. Riv skalet fint från två och pressa juicen ur en. Vispa äggulor och socker några minuter i en kastrull. Tillsätt citronskal och -juice och placera kastrullen på spisen på svag värme och rör tills krämen tjocknat, ca 15 minuter. OBS! Den får inte koka! Skär smör i bitar. Klicka i dem under omrörning tills det smält.

När krämen svalnat så blandar jag den bara med lagom mycket grädde :o) 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback