» ÅSAS KYCKLINGGRATÄNG

Igår var mina föräldrar och hälsade på en sväng. Då gjorde jag den här kycklingrätten. Receptet har jag fått av världens bästa Åsa. Riktigt gott blev det! Och bäst av allt, det var grymt enkelt att göra! :o)




Ingredienser:
4 kycklinfileér
4 st tomater
1 kruka basilika
3 msk dijongsenap
3 dl grädde
2,5 dl creme fraiche
2 st vitlökskyftor
ost
salt och peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Stek kycklingfileérna lätt och skär dem sedan i tunna skivor som du sprider ut i en ugnsfastform. Skiva tomaterna och lägg dem som ett täcke över kycklingen. Blanda grädde, creme fraiche, hackad basilika, dijongsenap, pressade vitlöksklyftor, salt och peppar och häll det över tomaterna. Strö över riven ost. Grädda i ca 20-25 minuter. Strö över några basilikablad som dekoration.


Jag valde att servera denna rätt med matvete. Matvete smakar ungefär som fulkornsris, fast det är lite nötigare och krispigare i smaken. Väldigt gott med andra ord :o)



Åh vad gott det lät!!! Jag snor receptet, måste testa en dag ;-)

2011-08-16 // 20:55:27
» Fia

Ser riktigt gott ut!

2011-08-16 // 21:28:58
» Åsa

Världens bästa Linda!!! :-)

2011-08-17 // 11:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback