» SONY NEX-5N

Nu har jag hunnit testa kameran en del och den är grym! Bra menyer, massor av förinställda alternativ att välja på samt så klart ett gäng manuella funktioner. Bäst av allt är att man kan ta fina klara inomhusbilder utan blixt utan att de blir gryniga! Det kanske inte är något ovanligt för en systemkamera, men då jag bara ägt kompaktkameror så var detta något av en uppenbarelse för mig :o)

Jag velade ju att bra tag där om jag skulle satsa på en "klassisk" systemkamera eller den jag nu köpte:



Men jag måste säga att jag kunde inte vara nöjdare med mitt val! Ett stort plus är att den är tillräckligt liten för att få ner i väskan och att touch displayen på baksidan känns bra mycket modernare än bildskärmen på tex Nikon eller Canons kameror. Jag känner på mig att det kommer bli en hel del fotande fram över :o)

Nedan tillhöger ser ni vår gran som jag fotat med in kompaktkamera och till höger bilden jag tagit med Sonys NEX-5N:

Sony NEX-5N:

Nedan är lite bilder på julgranspynt som jag samlat på mig genom åren. Endel har jag gjort själv, sedan försöker jag alltid att köpa en julgransprydnad när jag är ute och reser. Vissa samlar på snappsglas från olika länder, jag samlar på julgranspynt och kylskåpsmagneter :o)


Jag tycker bilderna blev väldigt bra, men jag kan tänka mig att de förmodligen hade kunnat vara ännu bättre om jag lärt mig alla inställningar :o)



» Åsa

Woooww vilken skillnad det är på bilderna!! Din nya kamera tar ju jättebra bilder!

2011-12-15 // 15:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback