» AUBERGINE BÅTAR

Igår gjorde jag lite lunchlådemat och för fösta gången så använde jag mig av matvete. Jag tror att matvete är släkt med couscous, men jag tycker det smakar mer som råris, fast lite mjukare på nåt sätt. Gott och matigt var det iaf! Så här gjorde jag.

Ingredienser till 6 båtar:
3 st zucchinis
500 gram köttfärs
2 dl matvete kokas enligt föpackningen
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
2 dl grädde
1 påse tacokrydda
ost

Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Dela zucchinisarna på hälften och gröp ur dem. Hacka löken och bryn den mjuk, tillsätt köttfärsen och stek den tills den är genomstekt. Tillsätt, pressad vitlök, krossade tomater, grädde och tacokrydda. Låt puttra i några minuter. Tillsätt sedan den färdiga matveten och rör runt så att det blandas. Fyll båtarna med köttfärsblandningen, strö över ost och grädda i 200 grader i ca 30 minuter.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback