» LUCKMÅLARTIPS :o)


Hej på er! Idag när man slog upp ögonen så var det sol utanför fönstret, underbart! Det har blåst ganska friska vindar, men de var inte alls så kyrliga som de varit de senaste månaderna. Nu är våren på väg!

Idag så har jag Joel och hans pappa varit iväg för att köpa tak- och golvlister, fönster- och dörrfoder, fäg och tapeter. Vi drog vid halv tio och jag hade väl gissat på att vi skulle vara tillbaka vid tolv-tiden nån gång, men vi var inte hemma förän vid halv tre! Och inte har vi köpt några lister eller foder heller. Vi har varit runt på 6 okika brägårdar i Gäteborg, men ingen hade fina lister. Utbudet är verkligen kasst, alla har i princip samma modell på lister. Nu har vi iaf bestämt att vi ska såga till fönsterfoder och golvlister själv. Taklister köper vi Kungsbacka imorn och dörrfoder har vi special beställt hos en firma. Nu skulla man kunna tro att det var jag som var kräsen vad det gäller lister, men det var faktiskt Joel som satte ner foten och vågade vägra lister med en massa krusiduller (det finns antingen sånna eller helt släta).

Vi har iaf köpt all färg, lagt in en beställning på tapeter samt köpt handfat, skåp och spegel till gästtoaletten. Sen har vi varit hos mig och hämtat skrivbordet. Jag har tagit det svåra beslutet att inta ha det i lägenheten under fotograferingen eller försäljningen. De ska föresten komma och fota på tisdag. Så på måndag blir det till att städa och att pimpa :o)

Höll på att helt glömma tipset! Pappa har lärt mig att om man ska måla luckor och inte orkar vänta med att måla andra sidan för än den första har torkat (och det gör man ju inte!) så kan man slå i små spikar uppe och nere och sen lägga luckan mellan två rör så att enbart spikarna vidrör rören. Då kan man enket vända på luckan när man målat klart ena sidan. Nu hade jag inga rör så jag fick trixa lite när jag skulle måla luckan för att få färg runt om men sen så lutade jag dem iaf mot en vägg för att torka. Funka fin fint det med! :o) När färgen är torr så trar man helt sonika ut spikarna. Om man inte anväder för grova spik så blir det bara så hål som man inte ser när luckan är stäng. De är iaf tillräckligt små för att jag ska kunna leva med dem *hihi*

Ikväll ska vi gå och se "Ritualen" med bl a Anthony Hopkins. Hör hört att den ska vara spännade, så jag håller tummarna för det!

Nu känner jag mig helt slut och smått däckad efter Carbonaran på Stensjön så det får nog bli en liten powernap :o) Hej på er!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback