» RENGÖRA SILVER

Hej på er! Jag har precis strukit sista lagret färg på skrivbordet. Imorn ska jag sätta på de nya knopparna och handtagen, ska bli kul att se hur det blir :o) Jag tänkte tipsa om ett superenkelt sätt att pustsa silver på. Lägg aluminiumfolie slätt i en botten skål som tål värme, ös på med några skedar salt och häll över vamt vatten (jag tog hett vatten direkt från kranen) och rör runt lite så att saltet löser sig. Lägg i det det som du vill rengöra, smycken, bestick etc. När objektet kommer i kontakt med folien så försvinner fläckarna mirakulöst :o) Det var svårt att ta kort, men bilden till vänster är iaf innan och den till höger efter.

Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på två nya avsnitt av The Vampire Diaries. Mycket bra serie!



Vilket fint halsband! :)

Jag gillar sånna där namnhalsband!

2011-03-02 // 21:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback