» STÄDNING OCH SEMELFIKA



Och där passerade den helgen... Helt sjutk vad fort det går!

Jag och Joel har varit galet effektiva i 48 timmar nu. Vi har städat ur de rum som ska renoveras så nu är det bara för snickarna att börja riva. Vi har städat ur källaren då de ska sätta element där. Vi hittade ett mycket äckligt gråsuggebo där nere samt en del spindlar. Ni får ursäkta kraftuttrycket, men FY FAN VA ÄCKLIGT! Jag kunde inte vara där nere utan att bli lite smått illamående. Joel har lovat och städa där nere när jag målar om trappan så det känns som en bra deal! :o)


Igår från klockan tre till klockan halv elva så flängde jag runt som en blådåre i min lägenhet och fixade. Jag planterade nya blommor, dammade, målade sista lagret med färg på min stol, putsade fönster etc. Att putsa fönster kan vara det tråkigaste man kan göra. Inte nog med att det är dötrisst, det blir alltid, hur man än gör flammigt, så det känns så himla otacksamt! Men jag var duktigt (klappar mig själv lite på axlen *hehe*) och pustade till och med mellan fönstren, det ni! :o)


Enda gången på hela helgen som vi satt ner och tog det lugnt var när vi var på bio och när vi åt semalor ute i solen, det var riktigt härligt! Recept på semlorna kommer sen :o)


Idag sätter byggfirman igång med renoveringen! Det ska bli så kul att se hur det blir när det är klart! 



» Fia

hej



tips för att dina fönster inte ska bli flammiga:

fönsterputs på en svamp - tvätta - torka med tidningspapper

inga ränder och inte blir det flammigt heller + att det blir rent och går snabbt

2011-03-07 // 15:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback