» VANILJFUDGE EXPERIMENT #4


I förr går gjorde jag ytterligare ett experiment på vaniljfudge. De börjar bli tjocka på jobbet nu! *haha* Inte heller denna gång blev de exakt så som jag ville. Men av de fyra experiment jag gjort den senaste tiden så är detta det godaste och definitivt godare än experiment nummer tre *hehe*. Denna fudge blev len och utan sockerkristllaer, men lite för spröd och inte så seg som jag vill ha den.

Ingredienser:
50 gram  marshmallows
1 dl  grädde  
2 dl  strösocker  
50 gram  smör  
50 gram vit choklad
1 tsk vaniljessence

Gör så här:
Klipp marshmallowsen i småbitar och lägg den och allt utom choklad och vaniljessence i en kastrull. Koka till 116 grader. Tag av från platten och rör ner den hackade chokladen tills den smälter. Häll snabbt upp smeten en bakplåtspappersklädd form. Låt svala i kylen och skär sedan i bitar.












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback