» PIZZA MED SQUASH

Igår gjorde jag en stor långpannepizza. Den blev mycket mumsig! Till den drack vi faktiskt ett litet glas rött vin. eller ja, glaset var stort, men slatten i liten :o) Det var oväntat gott med vin till pzza. Det får bli fler gånger!


Degen är inga konstigheter, den består av mjöl, vatten olja, salt och jäst och står förmodligen i de fleta kokböcker. Enda skillnaden är att jag bytte ut lite av vetemjölet mot grahamsmjölt. Tycker det blir godare så, smakar lixom lite mer på något sätt.

På pizzan har jag hemmagjord pizzasås som jag hittade i frysen. Det blir verkligen sjukt mycket godare att koka sin egen än att köpa färdig. Rätt jobbigt att göra bara för en pizza, men jag brukar göra en rejäl sats och sedan frysa in den i mindre burkar.

Toppat pizzan har jag gjort med köttfärs som jag kryddat med salt och chilipeppar, stekt gul lök, svinstark salami *hehe*, fefferoni, anannas, oregano, ost och mitt trumfkort, squash! Squash gör sig verkligen jättebra på pizza. Man får dock se till att skära den i ganska tunna stavar så den hinner mjukna i ugnen. Märks det att jag gillar starka grejer? *hehe*




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback