» TRÄD I MDF MED BELYSNING


I helgen så gjorde jag den här kreationen som jag inte riktigt vet vad man ska kalla, dekorationsträd med belysning? ljusträd? Nåja, trädet sågade jag iaf till i MDF, slipade och målade vitt. Sedan limmade jag små distanser i form av rundstav på baksidan för att trädet skulle komma en bit från väggen. Bakom trädet sitter en ljusslinga med LED-lampor som går på batteri. Slutligen så skruvades trädet fast på väggen. Det jobbigaste med hela pysslet var att frakta hem den 2,5 x 1,5 meter stor MDF skivan *hehe*. Höjdpunkten var att såga med sticksågen, det var riktigt roligt :o)

Egentligen så tänkte jag först att detta skulle bli en klädhängare med krokar på, men nu känns det som att den gör sig bättre som enbart pynt utan annan funktion än att lysa.


Tyvärr så är bilden till vänster lite suddig eftersom jag var tvungen att ta utan blixt för att fånga belysningen. Men nedan finns även en bild med blixt :o)












» Åsa

Jättesnyggt träd :)

2011-10-01 // 18:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback