» TÅRTTILLVERKNING

Idag är det tårttillverkning som gäller för hela slanten! Imorgon gifter sig nämligen fina vännerna Emelie och Pontus! Nu håller vi bara tummarna för att allt flyter på som det ska :) Jag har iaf eliminerat några möjliga risker genom att köpa sugerpaste istället för att göra egen. Den köpa visade sig MYCKET mer lättarbetatd än den egen gjorda. Inte så fasligt dyr är den heller om man köper på sig några kilo och sen förvarar den i frysen. Där klarar den sig upp emot ett år så det är ingen stress att använda den. Jag har även bakat alla sockerkaksbottnar och förberett alla blommor så nu är det egentligen bara att tillverka fyllningarna, kristyren, smörkärmen och att dekorera tårtorna. Så håll tummarna för mig att allt går bra och att jag inte lyckas tappa en tårta mitt på golvet eller att något annat hemskt händer *hehe*
 
Kakfatet här ovan är i keramik och det köpte jag på en outlet i Smögen när jag var där på semestern. Gillar det rustiska utseendet skarp!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback