» TILLBYGGNAD- GRÄVA OCH GJUTA GRUND

Hej på er! Ni kanske tycker det varit lite tyst här på senaste tiden. Det beror på att att jag är förkyld och fullständigt utan energi att göra något vettigt över huvudtaget. Tisdag till torsdag har jag spenderat dygnets alla timmar i sovrummet. Varför kanske ni nu undrar? Jo ser ni det beror på att Edenorg har börjat med tillbyggnaden och att byta fönster i köket så hela veckan så har det varit iskallt på nedervåningen och fullt med folk så jag har stängt in mig i sovrummet medans de har grävt, hamrat och sågat. Det var en envis förkylning till att inte ge med sig. Nu är jag inne på dag 23 och jag känner mig långt ifrån bra ännu. Ikväll ska jag iaf ta mig i kragen och gå på Sabina och Martins glöggparty som jag inte vill missa! Idag har jag iaf gjort lite nytta och dammsugit, dammat och fixat lite köket. Vet ni hur dammigt det blir när man sågar i puts?!
 
Här kommer lite bilder på hur det ser ut just nu...
 
Vår trädgård ser nu mera ut som en byggarbetsplats. I veckan har de haft en grävmaskin här och grävt ett dike cirka en meter djupt där tillbyggnaden ska vara. Nästa vecka så ska all jord förhoppningsvis bort. De har iaf lagt plast under jordhögarna så med lite tur så skadas inte mossmattan allt för mycket *hehe* Alla fönster i köket är nu även bytta! Dock så ska smygar och foder upp på insidan. Om fodren kommer i veckan så har de lovat fixa klart detta till nästa helg :o)
 
De har fyllt upp med makadam och kört med en padda och idag (lördag) har de varit här och snickrat ihop en sån här fin from. Vi gissar på att betongbilen kommer på måndag :o)
 
De har även satt in vår altandörr som kom en hel månad tidigare än utsatt tid. Inte ofta det händer lixom :o) Jag är jättenöjd med den! Vi har oljat in den med linolja, men den ska såklart målas vit vid ett senare tillfälle. Notera oxå att Edenorg har flyttat hela trappan som var vid ytterdörren och pallat upp den vid altandörren istället för att vi ska kunna gå in och ut här istället. Hur de lyckades flytta stenblocken är för mig en gåta. De är verkligen svintunga! Joel har varit duktig idag och rivit ner en massa etenit!
 
Baksidan av huset där Joel tagit bort eteniten.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback